Melbourne

17 oktober 2018 - Melbourne City, Australië

Daar gaan we dan om 4uur in de morgen, op weg naar de luchthaven.
Er is dus een extra bijdrage als je via de trein naar de luchthaven reist, dus Serena had een andere route uitgevogeld waardoor we ipv 20$ maar 8,00$ kwijt zijn!
Nadat ik de katten een voorraad voedsel heb gegeven en een emmer water voor ze heb neergezet, de deuren 3x heb gecheckt en de lichten uit te hebben gedaan zijn we met de auto naar het treinstation gereden.
Na twee keer overstappen en een bus te hebben genomen was het nog even zoeken naar de juiste terminal en de goede gate.

Eenmaal door "security" werd ik door twee mannen meegenomen om een extra beveiliging controle te ondergaan. De lieve man was waarschijnlijk nog alles aan het leren en was zo aandoenlijk, dat zelfs nog voor mijn ochtend koffie er een glimlach op mijn gezicht verscheen.

Na een half uurtje in het vliegtuig te zitten gaan we dan de lucht in en krijg ik een flashback van de zenuwen die ik twee maanden geleden voelde toen ik het vliegtuig in Nederland instapte om naar Sydney te vertrekken.
Serena en ik doen allebei onze ogen nog even dicht, ookal is het maar een uurtje vliegen.
Ik val echt bijna in slaap totdat mijn buurvrouw tegenover mij haar stoel ineens naar achter klapt en ik weer klaar wakker ben.. Ach dan maar een extra koffie drinken straks.

Ik kan nu wel gaan vertellen hoe het hele weekend eruit gaat zien, maar dan lezen jullie twee keer wat de plannen zijn en ik kan me zo bedenken dat mijn verhalen al lang genoeg zijn.
(ik schrijf dit stukje namelijk in het vliegtuig, maar zal gedurende de paar dagen onze avonturen opschrijven).

De afgelopen week heeft het bijna elke dag geregend en deze paar dagen zou het dus ook keihard gaan stormen en regenen, maar wij zijn niet in Sydney de komende dagen en hebben VEEL betere weersverwachtingen.
Ik sprak kort met mijn vader deze morgen en hoorde dat het in Nederland de komende dagen ook erg fijn weer is, maar dat dat helaas na deze week ook stopt.
Maarja daar heb ik natuurlijk voorlopig nog geen zorgen aan! Wel maak ik me nu al druk om het feit dat ik in de winter thuis kom, terwijl het hier rond de 40 graden is.. Ik vraag hierbij alvast jullie begrip, wanneer ik alle dikke vesten en truien mee naar huis neem als ik langs ben geweest, jullie worden hartelijk bedankt door het koude Tamar fonds :)

De reis naar ons hostel duurde best wel lang, omdat we beiden als kippen zonder kop rondliepen en dus af en toe een verkeerde afslag namen, maar na het zoeken naar een supermarkt en na wat verkeerde afslagen waren we rond 11:00uur in ons hotel.
Even opfrissen en gelijk weer de hort op gegaan.
De eerste dag hebben we drie plekken bezocht;
- Botanical gardens; super mooi park, met helaas weinig bloemen in de bloei, maar een lekkere wandeling vanaf ons hostel
- boxing houses: dit zijn allemaal  omkleed/vakantiehuisjes met verschillende kleuren en symbolen erop die langs een strandje staan. Na het strand af te hebben gelopen zijn we op de rotsen gaan zitten en hebben we lekker gekletst en genoten van het weer.
- St. Kilda: hier valt opzich veel te doen, maar de reden waarom wij hierheen wilde gaan waren de pinguïns die na zonsondergang tevoorschijn komen! Het waaide enorm en we waren helemaal niet goed voorbereid op de harde, maar vooral koude wind..
Allereerst dachten we dat we te laat waren om de pinguïns te zien, maar we hebben er welgeteld twee gespot!

Het reizen tussen de spots ging iets minder soepel. Zoals ik al eerder heb genoemd kan je Serena en mij omschrijven als twee kippen zonder kop en navigeren zit ons beide niet in het bloed. Hierdoor stapte Serena in de trein, maar ik vroeg me af of dit de goede was en net zoals in alle grappige filmpjes op Facebook iod gingen de deuren dicht, drukte wij allebei paniekerig op de open knop en zag ik Serena in de trein langzaam wegrijden en bleef ik alleen achter op het station.
Gelukkig had ik mijn telefoon bij me, wat ook het enige was wat ik bij me had en konden we bij de volgende stop elkaar weer in de armen sluiten en hebben we heel hard moeten lachen!
Uiteindelijk was het ook de verkeerde trein en waren mijn twijfels niet voor niets!

Na een lange, koude, maar ontzettende fijne dag zijn we gelijk ons bed ingedoken. Ik heb halverwege de nacht meer kleding aangetrokken omdat ik bijna bevroor van de kou en ik werd wakker op de vroege ochtend omdat ik helemaal was lekgeprikt door een mug....
Verder wil ik niet klagen hoor, maar het gebrek aan slaap en de jeuk maakte mij niet erg gezellig de volgende ochtend.

Toch hadden we wat leuks op de planning staan, want the great ocean road tour stond voor ons klaar!
In totaal hebben we 6 stops gehad en hebben we mega veel foto's gemaakt
(en ja ik weet het, ik ben niet goed met het uploaden van foto's, dus allereerst komen foto's van royal national park erop en daarna Melbourne, of check mijn fb pagina waar ze al staan upgeload!

Toch doet zo'n tour mij altijd denken aan de opmerking "als je naar links kijkt, zie je rechts niets", maar nu we terug naar huis reden en naar links keken zagen we een groep kangaroos, nog een punt om af te strepen op de bucketlist. Alhoewel ze aardig in de verte waren, moet ik toch nog even wat kangaroos van dichtbij gaan bekijken. Maar dat is voor de volgende trip.

Nadat we van de tour terug in de stad waren besloten we een drankje te gaan doen op de rooftop bar dichtbij ons hostel. Aangekomen bij de lift stond er op een papiertje met grote letters: OUT OF ORDER. Na een lange dag keek ik er niet zo naar uit om de trappen te trotseren naar de 7e verdieping, maar wat een geluk want de lift reperateur kwam net naar beneden met de lift en had hem even gemaakt!
Boven was het uitzicht prachtig, de muziek smaak van de dj iets minder maar het corona biertje smaakte erg goed. Na 1 biertje liepen we over het terras en kwamen we 3 vrouwen tegen van middelbare leeftijd, die al vanaf 's middags aan de zuip waren en dus in een uitermate gezellige toestand verkeerde en dit heeft onze avond ietsjes langer gemaakt dan gepland. ..
We lagen rond 12e terug in ons bed en hebben redelijk uit kunnen slapen.

Om half 11 begon de free walking tour en hebben we de Street art van Melbourne gezien en verder alle bijzondere gebouwen die Melbourne te bieden heeft. Na drie uur rond gewandeld te hebben zijn we naar the queen Victoria markets gegaan om laat te lunchen, hebben we the shrine of rememberance gezien en hebben we rondgelopen door the botanic gardens Tot we onze spullen weer konden ophalen bij het hostel en de reis naar het vliegveld weer konden starten.

Normaal gesproken staat je gate nummer altijd op van die borden op de luchthaven, maar er stond dat de gate zichbaar zou zijn in een uur. Dus we hebben gewacht tot de gate open was. Toen de gate zichbaar was op het bord zijn we langzaam die kant op gelopen en tijdens het toilet bezoek werd er een noodoproep geplaatst voor onze vlucht en dat we met spoed daar heen moesten gaan, omdat het boarden bijna ging sluiten...
Dit was echt een hele rare ervaring en we hebben aan de stewardessen even gevraagd wat er aan de hand was, want de gate werd niet zichtbaar gemaakt op de borden, maar ze hadden een oproep gedaan en we hadden dit maar moeten weten...
Gelukkig waren we gewoon optijd en na iets langer dan een uurtje waren we weer terug op Sydney Airport en konden we langzamerhand richting huis.

De trip leek veel langer dan de drie dagen die we daar hadden, maar de drie dagen waren volgepropt met alle bezienswaardigheden, dus terug met blaren op de voeten en ik kan je vertellen dat ik de nacht dat ik weer thuis was erg lekker heb kunnen slapen!
Melbourne is een totaal andere stad dan Sydney, het voelt als een gemoedelijke kleine stad, vol met side weggetjes en underground barretjes. Echt de moeite waard!
Foto's komen later op mijn facebook.

Voor nu zeg ik later alligators!!

1. Anita:
    17 oktober 2018
    Wat een verhaal weer, super leuk om je avonturen te lezen. Je geniet volop behalve dan van die mug 🤣 nog veel plezier lieverd 😘
  2. Ed en Leny:
    17 oktober 2018
    Leuk hoor Tamar om je avontuur te lezen. Fijn om te horen dat je zo geniet. Veel plezier.
  3. Oma:
    17 oktober 2018
    Wat geniet. Je daar en wat een verhaalwat een avontuur gaaf hoor kijk alweer uit naar het volgende nog veel plezier xxxx