New home (part 2)

2 oktober 2018 - Royal National Park, Australië

Dus ik heb al een tijdje niet meer geschreven, maar dat komt omdat ik het veel te erg naar mijn zin heb hier.
Maar om jullie toch op de hoogte te brengen van mijn avonturen moet ik toch even wat tijd vrijmaken om weer een blogje te schrijven...

Ik zit nu bijna 2,5 week bij het nieuwe gezin en ik kan echt zeggen dat ik de optimale au pair belevenis aan het beleven ben.
Lucy (host mom) is the best! Ze is zo open en lief en ik kan onwijs goed met haar praten over vanalles!
Ze is heel relaxt en geeft mij super veel vrijheid en daarnaast zorgt ze ervoor dat ik optimaal wordt opgenomen in het gezin.
De twee kids beginnen aan me te wennen en noemen me T. Bellen me op als ze opgehaald willen worden en kletsen de oren van me hoofd, zodra we in de auto stappen!

S morgens breng ik hun beide naar school en 's middags haal ik Charlie altijd op en Hannah gaat vaak met haar vriendinnen uit school wat doen en belt me op wanneer ik haar moet oppikken van het station.
S avonds eten we als gezin samen op de bank en wordt er vaak een filmpje aangezet of wordt er Australian slang mij aangeleerd!

Vorige week heb ik twee Nederlandse meiden ontmoet, waarmee ik dit weekend ben wezen stappen in de city. Het is toch wel fijn om lekker Nederlands te praten en de Nederlandse nuchterheid op zo'n avond mee te maken.
Daarnaast hebben we hilarische taferelen meegemaakt, door net te doen alsof we geen Engels konden bij vervelende jongens die ons wilde aanspreken.

Vanaf morgen begint de spring vakantie en hebben we met een groep afgesproken om te gaan hiken in het Royal National Park en ook staat er een weekendje Melbourne op de planning voor volgende week!
De hike was ongeveer 13km, ja ik, een on getrainde dodo heeft 13km gelopen! Maar dat is nog niet alles.. De hike in totaal zou meer dan 27km zijn dus we zijn halverwege uitgestapt met het idee om een uber terug te nemen naar de auto die geparkeerd stond aan het begin van de hike.
Dit was nogal een dingetje, want in het hele park was geen verbinding met onze telefoon. De meiden hadden besloten naast de week omhoog te lopen en zolang mogelijk te lopen tot er verbinding zou zijn, waardoor we een uber konden regelen..
Dit viel even tegen, want volgens mij hebben we toen nog 3km gelopen in de volle zon.
Dit viel bij ons allemaal niet goed en hebben we besloten om te gaan liften, in iedergeval totaan het feit dat er verbinding was...
Na ingestapt te zijn bij twee echt vreemde mensen hebben we toch maar besloten om te wandelen en ons geluk kwam ons tegemoed, want er belde een uber terug die ons wel wilde ophalen.
De uber driver was de meest vrolijke, vriendelijke mam die ik ooit in een uber heb zien rijden, hij deelde flesjes water uit, had een mega dik Aussie accent en schreeuwde door de taxi yiha, no drama!
Eenmaal bij onze auto heb ik teruggereden, hebben we lekker pizza gegeten en daarna heb ik iedereen naar huis gebracht.
Wat een dag, maar hoe waard was dit!

Leuk feitje. Het Royal National Park staat op nummer 3 van oudste parken over de hele wereld.

(daarnaast komen er binnenkort weer foto's online, waarbij de foto's van het park natuurlijk niet kunnen ontbreken!
Ohja, we hebben ook een walvis gezien, gratis en voor niets!! Helaas wilde willy niet op de foto..)

Nu met spierpijn in me beentjes ga ik even een ontbijtje maken voor mijzelf en de kids en gaan we genieten van de vakantie.
Mensen nog leuke ideeën om te doen??

En ook nu zeg ik weer,
See you later aligator!

1. Anita:
    2 oktober 2018
    Zo te lezen gaat het super goed met je...gelukkig !!! Jammer van de foto van Willy himself, ;) zeker helemaal top om zoon hele grote vis in het echt te zien? Leuke dingen om te doen.....denk dat het je zeker lukt om iets te verzinnen, tot nu toe lukt het je in ieder geval prima hihi. Gezellige vakantie, dikke knuf vanuit een winderig-, nat en fris Noordwijk XXX
  2. Oma:
    2 oktober 2018
    Hoy tamar wat fijn dat hetnu klikt je maakt heel wat mee gezellig zo met de kidsook een walvisgezien gaaf jo geniet lekker daar en tot je volgende berichtje xxx
  3. Marianne Kok:
    3 oktober 2018
    Top T.! Wat fijn dat je het nu zo getroffen hebt met je family. En wat maak je leuke dingen mee! Ik vind het super om je belevenissen zo te volgen. Kijk uit naar je volgende story. Have fun!!!!!
  4. Oma en opa:
    6 oktober 2018
    Hoi Tamar,
    Weer een mooi verhaal van je belevenissen.Het gaat goed met je kinderen en een lieve aardige Lucy. Dat moet je zo houden. Verder lijkt het alleen maar genieten. Pas je ook goed op jezelf? We zien weer uit naar je volgende belevenissen. Veel liefs van ons en een dikke knuffel. Doei Tamar