On the nights you feel outnumbered, I’ll be out there somewhere

20 augustus 2019 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

De eerste dag was voornamelijk veel wachten, omdat ik dus vroeg moest uitchecken en pas om 14:00u de kamer van het hostel in kon.

Wellington heeft veel mooie plekjes en de Cubastreet  heeft veel leuke kleren.

Eenmaal in de kamer leerde ik de eerste meiden kennen van de groep.

In de avond zijn we met ze alle uit eten gegaan en hebben we de eerste big night out gehad, die vooral bestond uit veel drankjes en elkaar wat beter leren kennen.

Het grootste gedeelte van de groep had al een aantal dagen samen gereisd, waardoor de groep heel hecht was en de Newbees er moeilijk tussen kwamen.

Davee is onze tourgids en driver en echt een geweldige vent. Hij is lekker gek en super relaxt.

Onze groep bestaat uit 20 mensen:

18. Emer (Ierland)

19. Maryam (Bahrein)

20. Tamar (Nederland)

Wellington - Picton

De eerste dag zijn we naar Picton gegaan. Om hier te komen moesten we 3,5uur met de boot, maar wat een prachtuitzicht.

Het verschil tussen wat ik tot nu toe heb gezien van het noordeiland en het uitzicht al vanaf de boot is echt een mega verschil!

De bergen zijn niet normaal en zo groen, dit heb ik echt nog nooit gezien!

Aangekomen in Picton liet Davee ons de mooie plekjes zien, omdat hij veel familie heeft wonen hier.

Vanaf Picton zijn we verder gereden naar Abel Tasman NP, waar we in The old Macdonnald Farm verbleven.

Dus je raad al welk liedje er werd gezongen in de bus...

Abel Tasman National Park

De eerste avond hebben we met ze alle gegeten en na het eten werden er verschillende spelletjes gespeeld, wat echt heeft geholpen met de binding!

De eerste volledige dag hebben we een wandeling in het national park gemaakt van 12,5km! Met prachtig uitzicht op de zee en echt een mooie wandeling om te maken!

Samen met Dominique heb ik het hele stuk gewandeld en hebben we een beetje over iedereen kunnen roddelen, allebei natuurlijk Nederlands!

Eenmaal aangekomen bij het eindpunt werden we opgehaald door de watertaxi, die ons stukken langs de kust liet zien, waaronder een rots die precies in het midden was gesplitst midden in de zee, een pinguïn en een kolonie zeehonden.

Op de terugweg werd ineens de opmerking gemaakt dat er een tractor midden in de zee stond, waarop iedereen verbaast keek en wij naar mijn idee ineens vast zaten.

Dit was uiteindelijk niet het geval, maar we werden op een trailer gehesen die vastzat aan de tractor!

Hilarisch gezicht, want we werden, nog altijd zittend in de boot met onze reddingsvesten aan, terug naar de farm gereden.

Na het eten kwam iemand met het idee om glowworms te gaan zoeken in het bos. Dus iedereen met zaklantaarns op naar het bos, waar we uiteindelijk een paar hebben gezien, ik natuurlijk nog onderuit ben gegaan, maar echt een top avond hebben gehad.

We zijn daarna met Dominique, Alasdair en Evin naar de sterren gaan kijken, omdat de lucht zo helder was en het echt een adembenemend gezicht was.

Evin is echt de grappigste persoon die ik ooit heb ontmoet en op een gegeven moment liepen de tranen echt over onze wangen van het lachen!

Wie had het ook alweer over heimwee?

Abel Tasman NP - Westport

Dit was voornamelijk een langs zit in de auto, waarbij we goed de omgeving konden bekijken van het Zuidereiland. Veel kronkelweggetjes die stukken omhoog gingen tot helemaal bovenaan de bergen en dan weer kronkelend naar beneden liepen, midden door de groene rollende bergen in of dwars door het regenwoud. De ene berg bestrooid met sneeuw aan de bovenkant en de volgende in volle bloei en zo groen als het gras aan de overkant.

Wat mij ook is opgevallen zijn de hoeveelheid roofvogels langs de wegen. Prachtig om te zien hoe zo’n beest voor lange tijd in de lucht blijft hangen en elegant zweeft door de lucht.

Cape foulwind: tussenstop.

Hier konden we een wandeling van ongeveer een uur maken, waarbij we langs een kolonie zeehonden liepen (die onder aan de rotsen lagen) en waarbij we richting een vuurtoren hebben gelopen. Tot onze ontdekking stond er een bord aangegeven hoe de wandeling was ontdekt door Abel Tasman en stond er zelfs een stuk in het Nederlands geschreven.

In het YHA hostel hebben we de haard aangezet en na het eten hebben we met de hele groep Harry Potter gekeken.

Westport - Franz Josef

Tijdens de rit hebben we opnieuw een wandeling gemaakt, waarbij we pancake rocks en blowholes hebben kunnen aanschouwen.

Franz Josef

De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt naar de glacier, wat echt super bijzonder was. Normaal gesproken zou er allemaal water zijn op het gebied waar wij liepen, maar zoals mij is verteld is de levensloop van een glacier het uitweiden en weer terugtrekken van het water.

Over allemaal stenen hebben we de wandeling gemaakt, midden in een vallei tussen de bergen, echt prachtig!

In de middag hadden Dominique en ik quad rijden geboekt.

Eerst moesten we op een parcours oefenen en ik was als tweede, waarbij ik het eerste gedeelte heb gereden.

HOLY SHEET! Wat was dat vet!

Omdat het aardig wat had geregend waren de plassen water onwijs diep, waardoor we helemaal onder de modder zaten, maar ook keihard door de bochten en plassen konden rijden.

We gingen een heel stuk door het regenwoud en hebben aan de andere kant van de glacier gereden.

Bij elke bocht schreeuwde ik het uit van hoe leuk ik het vond haha!

In de avond heb ik met Ell, Rhi, Maggs, Rachel, James en Thom een film gekeken op de kamer van de jongens.

Met ze alle op dat stapelbed was nog een uitdaging, maar zolang we niet bewogen ging het goed!

In de volgende blog ga ik verder over het Zuidereiland en over mijn SKYDIVE!! Gaat die door of werd die op het laatste moment afgezegd?!

See you later alligators

1. Oma en opa:
    20 augustus 2019
    Fantastisch wat je allemaal beleefd. Hoe hou je die ervaringen vast? Veel foto,s gemaakt? En dan goede reis naar huis!
  2. Anita:
    20 augustus 2019
    dit alles ga je natuurlijk nooit vergeten maar met een beetje hulp van de hopelijk heeeel veeel foto’s blijft het een geweldige herinnering, vind trouwens dat je wel een boek kan schrijven, je verhalen zijn zo leuk om te lezen😍 nog veel plezier en lekker genieten van alles 😘X
  3. Carolien:
    20 augustus 2019
    Fantastisch om het allemaal te lezen, laat staan om het mee re makem Tamar. Geniet van alles. Dikke kus Lien
  4. Marianne Kok:
    21 augustus 2019
    Hey Tamar, wat heb je weer een leuk stukje geschreven! De fun spat er aan alle kanten af. En de foto's en video's ook geweldig! Blijf zo door genieten ( en schrijven 👍)