Geen titel

30 december 2018 - Sydney, Australië

Okay, it's been a while. We kunnen allemaal wel stellen dat ik niet geschikt ben om als bekende Blogger door het leven te gaan, want ik vergeet gewoon anderhalve maand om mijn ervaringen bij te houden, maar ik zal me best doen om jullie (en mijn bejaarde zelf) een update te geven van de afgelopen weken.

Samen met een groep meiden (Taylor, Lisa, Julia) zijn we een dagtour gaan doen in Port Stephens. Waar we meerdere plekken hebben bezocht. Onze eerste stop was een soort Park waar kangaroes liepen, dus ik heb officieel mijn eerste kangaroe gezien!
Daarna zijn we verder gereden naar een strand plek, waar een deel van de groep kon sandboarden en Lisa en ik op een kameel hebben gereden.
Bucketlist afatreep dagje wel hoor!
Daarna zijn we nog naar een lookout gegaan om de zonsondergang te bekijken (die we uiteindelijk niet hebben gezien omdat we te vroeg waren, maar het idee was goed bedoelt).

Dan hebben we natuurlijk ook de kerst gehad. Wat een onwijs dubbel gevoel met zich meebracht. Alles in mijn lichaam zegt dat we ergens in juli zitten en een heerlijke zomer tegemoed gaan, maar het is december en sinterklaas is ons kikkerlandje weer uit en maakt plaats voor de kerstman.
Kerstavond en eerste kerstdag heb ik in Kiama gevierd, helemaal in het zuiden van NSW (ongeveer 1,5uur rijden van mijn huis).
Hier hebben we kerst gevierd bij de jongste broer van lucy die met zijn vrouw drie jongens heeft.
Thomas die 12 wordt, Hayden 9 jaar en lachlan die 6 jaar is.
Tommy en Hayden vonden mij heel leuk en de liefde was wederzijds, wat een super lieve kindjes en wat heb ik mijn knuffel meter weer kunnen vullen dit weekend!
Kerstavond hebben we lekker pizza's gemaakt en de volgende dag vroeg op, want Santa was langs geweest!
Nadat alle cadeaus uitgepakt waren heb ik pannekoeken gemaakt (die vielen natuurlijk bij de Kids erg in de smaak!)
De lunch werd gehouden bij opa en oma, waar we lekker in het zonnetje hebben gezeten en daarna ben ik weer terug naar Sydney gereden om voor de katjes te zorgen!
Tweede kerstdag ben ik samen met nienke naar een winkelcentrum (westfield) geweest en hebben we onze unox muts opgehaald in de stad voor de nieuwjaars duik :)

En voor je het weet breekt oud en nieuw aan! De dagen tussen kerst en oud en nieuw heb ik vooral besteed aan het inpakken van mijn koffer met de spullen die ik niet aan doe de komende maand, heb sorteren van de kleding die ik helaas hier moet laten en de kleding die ik meeneem in mijn backpack.
Maar terug naar oud en nieuw. De plannen bleven tot het laatste moment onzeker.
We wilde niet om 5am opstaan pm hrt beste plekje te vinden, dus we hadden besloten lekker te gaan lunchen bij nienke thuis en rond 4pm in de stad te zijn.
Nienke had dus twee Nederlandse meiden ontmoet op Bali, die een perfect plekje hadden, met uitzicht op de brug!
We mochten gelukkig aansluiten en hebben daar heerlijk van hrt zonnetje genoten die zich af en toe achter wat wolken liet zien.
Tot we ineens hele donkere wolken zagen aankomen en wat druppels voelde komen.
De eerste regenbui was te doen, komop we zijn Hollanders, een regenbuitje overleven we wel toch?!
De tweede regenbui was daarintegen ook prima geweest als je voorbereid was op een stortbui van twee uur. Maar zoals jullie al een beetje voelen aankomen, waren wij allemaal niet voorbereid en voor we het wisten stonden we te soppen op het grasveld.
We zijn gaan schuilen onder een paar paraplu's van mensen om ons heen, wat ook wel weer voor een opening zorgde voor een gesprek.
Dansen in de regen is zeker wat we hebben gedaan tot het 'kinder vuurwerk' om 9pm werd aangestoken (wat al een indrukwekkende show was). En toen nog 3uur wachten tot de echte show begon, maar jeez wat was het het waard!
Vuurwerk van de brug, vuurwerk van 5 verschillende plekken, wat allemaal synchroon werd afgestoken, vuurpijlen, bommetjes, glitter, blauw, rood, geel, gewoon wauw!
En toen begon de terugreis die daarna nog 3uur heeft geduurd en wat was ik blij om in mijn bedje te liggen, maar wat was het het waard!!!

De volgende dag moesten we natuurlijk na het ontbijt (11:00am) naar bondi. Met onze mooie unox mutsen zijn we op de trein gestapt en hebben we samen met 1000 andere Nederlanders de nieuwjaars duik gedaan. (overal op bondi zag je die lelijke unox mutsen lopen en zelfs de lifeguard had een sausage hat, zowel hij het zei, op!)
Normaal gesproken ren je gauw weer het water uit nadat je even bent ondergedompeld, maar dat gebeurd natuurlijk niet in Australië! Het was de langste nieuwjaars duik ooit, met hoofd, shoulders, knie en teen, het Wilhelmus en de wave op een echte wave, maar wat heb ik genoten!
Daarna hebben we nog heerlijk van het namiddagse zonnetje genoten en natuurlijk de bondi lifeguards even kunnen bewonderen...

2 januari ben ik samen met Taylor op pad geweest. Ze kwam die ochtend weer terug in Sydney nadat ze in de USA was geweest voor de feestdagen.
Laatste dingetjes gekocht voor de reis, backpack ingepakt en dichtgeritst en op naar het eerste avontuur.

Het duurde niet lang voordat ik de busstop had gevonden en al snel context met twee jongens die allebei alleen reizen.

De blog over mijn hele avontuur komt over een maandje en dan hoop ik ook iedereen snel weer te zien!

1. Anita:
    7 januari 2019
    Het is weer een geweldig verhaal en nu op naar het ( voorlopig ;) ) laatste maandje avontuur in Australie...zal zeker weer een fantastische ervaring zijn..backpacken in het land hier zover vandaan ( deze titel lijkt wel van een sprookje..er was eens in een heel ver land hier vandaan een meisje die geweldige avonturen beleeft.. .) ben benieuwd wat je allemaal voor leuks gaat meemaken. In ieder geval veel plezier gewenst lieve schat XXX
  2. Oma:
    7 januari 2019
    Lieverd wat een verhaal veel. Plezier met hetbackpacken daar ben benieuwd wat je allemaal weer mee maakt lekker genieten xxxx.