Hoe ver je gaat heeft met afstand niets te maken

6 augustus 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

New Zealand, wat ben je mooi.

De afgelopen twee weken waren helemaal niet gepland en voelde aan het begin erg onzeker.

Die onzekerheid werd trouwens niet gelijk weggenomen op de luchthaven van Auckland, want ik werd natuurlijk uitgekozen om mijn hele bagage te onderzoeken en heb 2uur aan wen tafeltje gezeten waarbij in ondervraagd werd.

Uiteindelijk mocht ik dan weg en kon ik snel naar het hostel, waar mijn bed me al riep, want ik was al meer dan 24 uur wakker en mijn brein werd daar lichtelijk insane van.

Auckland

Dag 1&2:De eerste twee dagen heb ik vooral geslapen en proberen te wennen aan het temperatuurverschil. Want het is hier niet normaal koud!!!!

Op zaterdag heb ik Sander ontmoet, waarmee ik de komende twee weken zou gaan reizen en met een groep uit het hostel zijn we uit geweest.

Dag 3:

Op de maandag stond de eerste actieve activiteit op de planning en zijn we naar Mount Eden gelopen, waar we super mooi uitzicht op Auckland hadden. De wandeling was ongeveer een uur vanaf het hostel TMACS en gaf verschillende beelden van de grote stad en bovenop de berg gaf het mij zo’n rust in mijn lichaam dat ik bijna weer opnieuw kon ademhalen.

Na alle shit die is gebeurd kon ik eindelijk weer genieten van wat ik in eerste instantie al een maand van plan was...

De eerste 10km zaten er op en de Skytower in Auckland hebben we ook nog even meegepakt. Net na zonsopgang zijn we naar boven gegaan en hebben we prachtig uitzicht gehad op een verlichte Auckland.

Dag 4:

Na een heerlijke bak koffie zijn Sander en ik richting de haven gelopen, waarbij je een mooi uitzicht krijgt op de Harbour bridge (nee niet die in Sydney staat). Vervolgens zijn we een stuk verder gelopen en hebben we een park gevonden waar we echt een super mooie wandeling hebben gemaakt. Het park Pt Erin heeft iets weg van een tropische plek, maar zit echt vlakbij een grote stad.

Hamilton:

Dag 1:

Om onze 10km per dag te onderhouden zijn we een wandeling gaan maken om Lake Rotorua, waar we echt even hebben uitgewandeld. Deze wandeling was in tegenstelling tot de andere voornamelijk vlak en er zit halverwege een eettentje met goede koffie!

Daarna zijn we naar de Hamilton gardens geweest, waar we ongeveer twee uurtjes hebben rondgewandeld en nog steeds hebben we niet alles gezien! De beste tijd om deze tuinen te bezoeken is niet tijdens de winter, maar rond februari/april, omdat dan alles in de bloei staat. Alsnog is het echt een aanrader om hier een bezoekje aan te brengen!

Dag 2:

Omdat we eigenlijk de Hamilton gardens op dag twee hadden gepland en de bus pas eind van de middag hadden geboekt, hadden we eigenlijk een extra dag. Helaas konden we onze bagage niet in de opslagruimte van het hostel laten, want die was er niet.

Dus hebben we besloten naar de bioscoop te gaan, want The Lion King was net uit.

Halverwege de film werd leek het alsof er pauze was ingelast, wat later een technische fout bleek te zijn, dus midden in de serenade waarbij Simba en Nala elkaar weer terugvinden werden we uit de bios gestuurd en kregen we gelukkig wel geld terug.

Rotorua:

Dag 1:

De eerste dag in rotorua kwam de regen met bakken naar beneden en hebben we voornamelijk genoten van het eten in café the fat dog.

In de middag zijn we toch maar erop uit gegaan om naar Kuirau park & Pururu Reserve te gaan, wat echt vlakbij ons hostel zat.

Dit park bevatte meerdere natuurlijke warme baden, waarbij het water uit diepe punten in de aarde naar boven wordt geduwd en zich uit in rokende baden, waarbij sommige kokend borrelde. Alle baden waren afgezet met hekken, omdat deze echt te heet zijn om in te chillen, maar het geeft wel een onwijs gaaf effect, omdat het hele park zich vult met rook.

Na helemaal doorweekt te zijn hebben we besloten om een drankje te doen in de lavabar die aan ons hostel was gekoppeld.

Dag 2:

We hadden om 11:30 paardrijden op de planning, maar vanwege een miscommunicatie zijn we naar 14:00uur verplaatst en hebben we de ochtend een beetje kunnen uitbrakken.

In de middag hebben we dus een geweldige rit gemaakt tussen de bergen, met uitzicht over heel Rotorua en een volle regenboog gezien.

De rit was in Fairy Springs en was echt super mooi en zelfs voor beginnende ruiters prima te doen.

In de avond zijn we met een groep wat drankjes wezen doen en hebben we een dansje gedaan in een van de clubs.

Dag 3:

Om 1400uur gaat onze bus naar taupo, maar dit gaf ons een mooie gelegenheid om een stuk te wandelen.

We zijn richting bay of plenty gewandeld en hebben daar even genoten van het zonnetje.

Daarna hebben we een stuk langs het water gelopen en uiteindelijk net optijd voor de bus!

Taupo:

Dag 1:

Omdat we eind van de middag in taupo aankwamen en allebei nog wat brak waren van het heftige weekend, zijn we wat gaan eten en vroeg in bed gekropen.

Dag 2:

We zijn deze dag wezen kajakken, waar ik echt super veel zin in had!

Lake taupo is vol met legendes en geeft je een prachtig uitzicht op de bergen en de rotsen die zijn gegraveerd met oude tekenen van de Maori’s.

Omdat we de middag nog overhadden zijn we na een goede lunch een stuk wezen lopen. Er was namelijk een mooie wandeling naar hot-Pools waar je in kon chillen net als een bubbelbad, maar dan natuurlijk. Echt zo bijzonder!!

We hebben hier de middag doorgebracht en zijn rustig teruggelopen.

In de avond was we een trivia avond in de bar naast het hostel, waar ik natuurlijk aan mee moest doen en alle oude herinneringen van de triviawoensdag in aussie kwamen weer terug!

Heb jullie wel gemist hoor girls, want we zijn op de laatste plek geëindigd haha..

Dag 3:

Voor deze dag hadden we mountainbikes gehuurd, omdat we hadden gehoord dat er goede paden waren om te mountainbiken.

Ergens aan het begin zijn we een bike paadje ingeslagen en dit liep stijl naar beneden. Mijn eerste gedachten was ook: “oh my God” vind ik dit wel leuk?!

Na bijna onderuit te zijn gegaan en blaren van de rem op me handen te hebben moesten we ook weer ergens omhoog...

Go mountain biking they said, it’ll be fun they said...

Uiteindelijk hebben we 4uur gemountainbiket en hebben we een stop gemaakt bij de Hukka falls.

Mijn gezondheidsapp vertelde mij dat we meer dan 35 verdiepingen hadden geklommen en ik kan je vertellen dat na die dag mijn bovenbenen ook niet meer veel waard waren...

Maar wat hebben we genoten die dag!!

In de middag hebben we weer de bus genomen naar Wellington.

Wellington:

Omdat we redelijk intensieve dagen hadden gehad had Sander een hotel geboekt.

Uiteindelijk bij het hotel aangekomen bleek dat hij een maand later had geboekt en moesten we snel nog een kamer regelen in een ander hotel, omdat ze helemaal waren volgeboekt.

Het tweede hotel was geraakt door de aardbeving en was in renovatie, waardoor we in een soort noodruimte werden gezet, maar we hebben een heerlijke chilldag gehad en zijn lekker uiteten geweest.

De dag erna is Sander vroeg naar huis gegaan en ben ik naar het hostel gegaan waar ik mijn tourgroep zou gaan leren kennen.

De komende 16 dagen heb ik namelijk geboekt met G adventures en gaan we over het zuid eiland reizen

So stay tuned voor de nieuwe blog en volg mijn insta voor alle amazing foto’s!

See ya later alligators

1. Oma en opa:
    6 augustus 2019
    Weer helemaal terug in je element, houden zo. Je geniet weer!!
  2. Carolien:
    7 augustus 2019
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan.
  3. Wilma Schaar:
    9 augustus 2019
    Leuk om te lezen Tamar, zo ben ik ook nog even een beetje in NZ....dank je!
    Het Zuidereiland zal je zeker bevallen met al zijn natuurschoon en Queenstown zal ook zeker in je straatje passen maar dan vanwege de leuke tentjes voor hapjes en drankjes....O ja je kunt in de buurt bungyjumpen 😬😧