Bali - Still having fun

25 juni 2019 - Kuta, Indonesië

Ik begin deze blog te schrijven terwijl ik word bedient op mijn wenken en heerlijk op het lekkerste strandbedje lig te verbranden.

Ze zeggen vaak dat warmte op vakantielanden zoals Spanje oid anders is, maar kan je echt vertellen dat Bali this time of year een heerlijke warmte heeft met een koel briesje.

Uitkijkend op de golven die wisselend zijn in grote, de beginnende surfers en de gevorderde die de een na de andere golf pakken en genieten van mijn koude fles water kan ik zeggen life is good.

Ik moet zeggen de reis duurde me erg lang en kan iedereen mij helpen herinneren dat ik niet meer zo ver weg ga de volgende keer?!

Eenmaal aangekomen op Denpasar stonden er wel 100 chauffeurs, waardoor ik mijne niet kon vinden. In paniek liep ik heen en weer, opzoek naar de chauffeur die mijn bordje zou vasthouden en hopend dat hij niet weg zou gaan probeerde ik hem met de mega slechte WiFi te bereiken via whatsapp.

Na 20min, volledig bezweet door twee zware tassen had ik hem gevonden en bracht hij me naar mijn hostel.

Lara had mij al gewaarschuwd voor het rijgedrag van die Balinezen, maar O MY GOD, deze mensen zijn niet goed bij hun hoofd.

Constant claxonneren, elkaar inhalen op de smalste wegen en met 5 man op de  brommer.

Al snel leerde ik Lea kennen, door haar aan te spreken in de kamer. Zij komt uit Denemarken en we hebben een aantal dagen opgetrokken, gesurft en bij verschillende restaurantjes gegeten. Wat een tijd en als dit de start was van de reis wil ik nooit meer naar huis!

De eerste dag van de tour was aangebroken en alhoewel ik onwijs zin had om nieuwe mensen te leren kennen, was ik ook wat teleurgesteld dat ik Lea niet meer kon zien, want we hadden het echt super gezellig.

De groep was leuk en met ze alle zijn we uiteten geweest, daarna naar een drag-queen bar gegaan en vervolgens met 3 anderen een taxi gepakt om naar een club te gaan en onze heupen los te gooien.

Ik had werkelijk de tijd van me leven, maar tegen het einde van de avond veranderde dat ik 1 klap..

Mijn portemonnee MET mijn paspoort was uit mijn tas gestolen terwijl ik hem gewoon om me nek had!!!

Paradise turns into hell ...

In de volgende blog schrijf ik het hele avontuur hoe krijg ik mijn paspoort terug...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    19 juli 2019
    Gelukkig allesweer goed veel plezier