Last month in Aussie

3 januari 2019 - Eastern states of Australia, Australië

Op het punt om te vertrekken op de vroege morgen van 3 januari 2019 ga ik dan voor het eerst een een rugzak de vrije wereld in.

Nou oké niet helemaal vrij, want ik heb die hele bedoeling bij een reisbureau geboekt, dus hoef me nergens zorgen over te maken, alleen optijd te zijn voor vertrek van de bus o.i.d.

Ik maakte me eigenlijk heel veel zorgen om dit in me eentje te gaan doen, want het plan was in eerste instantie om met 4 meiden deze trip te gaan doen, maar ik stoot blijkbaar mensen af (grapje! Ze hadden een goede reden) dus alone we go.

Ik kan nu een heeeeeeel lang verhaal gaan schrijven over elke dag en wat ik allemaal heb beleefd, maar dan zijn we allemaal bejaard wanneer ik het af heb en jullie klaar zijn met lezen, dus ik zal voornamelijk in deze blog de hoogtepunten en de leuke feitjes opschrijven.

Beginnend met de eerste ontmoeting. Want wat zag ik er tegenop om alleen te gaan, een maand lang! Maar bij de bushalte in Sydney waar de bus vertrok naar new castle kwam ik Dan al tegen. Dit heeft me onwijs gerust gesteld en nam alle spanning voor de hele reis gelijk weg.

Stop 1: New Castle

Het eerste hostel was echt wat je van een hostel verwacht, een soort gebouw uit een oude film met een houten brede trap en roze kamers.

Ik had al snel een groepje opgebouwd waarmee we s avonds gingen kaarten en ook snel de kroeg in doken.

Daarnaast heb ik natuurlijk lekker kunnen zonnen met het mooie weer!!

De eerste paar dagen verliepen echt perfect en ik wilde nooit meer naar huis!

Stop 2: Byron Bay

Het dorpje (want zo groot is het niet) is THE PLACE TO BE! Iedereen heeft het over byron bay en alle celebrities komen hier naar toe.

Ik vond het maar niets. De hele sfeer was er niet en misschien kwam het omdat mijn kamers niet goed waren geregeld en dat ok constant van kamer moest wisselen, waarbij de mensen die op de kamer lagen ook niet heel erg zaten te wachten op nieuwe bewoners.. ik weet het niet.

Wel echt leuk was dag 2 want ik ging samen met Dan een surfles nemen!

We kunnen wel constateren dat ik onwijs talentvol ben, maar surfen zit helaas niet in het talentenpakket ...

Na een paar keer goed onderuit te zijn geweest, me knieën meegesleurd waren door de hevige stroming en ik half aan het kotsen was van de inspanning zijn we met de surfgroep gaan eten en hebben we wat drankjes gedaan.

Stop 3: Gold coast - surfers Paradise

Nou zoals de naam het al zegt ben ik hier dus niet gaan surfen.. haha! Mijn knieën konden dat echt niet aan.

Maar wat ze wel aankonden was de comedy avond in een Irish bar.

De dag erna ben ik samen met een meisje naar de Currumbin Wildlifepark geweest waar we krokodillen, slangen, Kangaroos en nog veel meer grote en kleine beesten hebben gezien, maaaar het leukste was dat we een lief koala beertje hebben mogen vasthouden!!

Stop 4: Noosa

Hier leerde ik Rebecca kennen. Bij bijna elk hostel kreeg je een welkomstdrankje en allebei stonden we een beetje ongemakkelijk te zijn totdat we elkaar aankeken.

Wat echt pure toeval was is dat we allebei verpleegkundige (ik nog studerende) zijn.

We hebben een aardig wilde avond gehad in de hostelkroeg en de dag erna een klein beetje spijt dat we een hike hadden gepland.

We hebben de kust wandeling gedaan van 10km waarbij je, ja je raad het al! Langs de kust wandelde.

Ik heb nog nooit in me hele leven zulke mooie dingen gezien. Noosa is nog steeds een van mijn hoogtepunten geweest van mijn reis!

S avonds hebben we heerlijk gepicknickt bij een lookoutpunt om de zonsondergang te bekijken!

Stop 5: Rainbow Beach

Hier heb ik wilde dolfijnen gevoerd, waarbij ik al een heel verhaal heb geschreven op mijn Instagram @tamarelise (hier zijn tevens ook nog meer foto’s en filmpjes te zien van de reizen).

Rainbow Beach is ook de plek waar we ‘verzamelde’ om naar Fraser Island te gaan.

We werden verdeeld in groepjes van 7. Dit was het autogroepje, waarbij we lunch en avondeten ook samen mee zouden maken.

Wij waren groep 1, dus front car!! Heel vet.

Stop 6: Fraser Island

Fraser Island is trouwens het grootste zandeiland in de hele wereld en is alleen te betreden via de pond en je kan je alleen verplaatsen met een 4WD.

Na hele instructies over het rijden op zacht zand en in het regenwoud konden we de auto’s inladen en gingen we met ongeveer 100 man daar naartoe.

Twee nachten sliepen we in een tentje, kookten we zelf voor ons groepje en scheurden we het eiland over (het kamp os oorspronkelijk opgezet door de Aboriginals en wordt dus ook beschouwd als heilige grond en het heet K’gari)

Dag 1: Lake Mckenzie

Dit meer bestaat uit 100% regenwater en is glas helder. Het zand is spierwit echt prachtig!

Omdat wij groep 1 waren hadden wij de eerste dag de tourgids die autoreed. Hij nam ons mee naar het regenwoud en hier hebben we de mooiste dingen gezien en allemaal dingo’s gespot.

Dag 2:

stop 1: Indian head

Een uitkijkpunt wat je het hele eiland laat zien

Stop 2: champagne Pools

Na een korte wandeling kom je bij dit prachtige plekje.

De naam van deze natuurlijke ronde zwembaden kan veel interpretaties opleveren, maar na een duik was het helemaal duidelijk.

Door de stroming die er ontstaat en de golfen die tegen de rotsen aan knallen ontstaat er een soort reactie in het water waardoor het lijkt alsof je in een champagne glas zit.

Stop 3: Makeno shipreck

Oorspronkelijk is dit schip een luxuary schip geweest, waarbij ze passagiers vervoerden. Het schip was onderweg naar de laatste locatie, dit omdat het achter liep in moderniteit.

Helaas is het schip getroffen door een cycloon en is ze gestrand op fraser Island.

Stop 4: Eli Creek

Mijn favo plek op fraser! Dit plekje is een zwemplek, maar wat het zo bijzonder maakt is dat het water vanuit de bergen komt en onwijs koud is in vergelijking met zeewater.

Wat ook geel bijzonder is is dat het water wordt gefilterd door het zand. Het kan dus beschouwd worden als drinkwater, maar toch werd dit afgeraden (vanwege bepaalde stoffen die wij nooit binnenkrijgen kan het toch nare buikpijn veroorzaken).

Dag 3: Lake Wabby

Een super groot meer, waarbij van die visjes zwemmen die je dode huidcellen op eten.

Ik heb onwijs genoten van Fraser Island, dit omdat ik echt een super leuk groepje had en hier nog steeds contact mee heb! De mensen waarmee ik was waren allemaal zo top en uit allemaal verschillende landen (UK, Argentinië, Italië, Duitsland)

Na Fraser had ik nog 1 nacht terug in Rainbow Beach.

Na de wilde paar dagen ben ik heel ziek geworden. Ik zat aan de hevige pijnstilling en aspirines (en nee het kwam niet door de drank)

Ik heb dus een paar dagen heel rustig aan moeten doen, maar dit heeft er ook voor gezorgd dat ik hele erge heimwee kreeg...

Stop 7: Airlie Beach + Whitesundays

In Airlie beach heb ik maar 1 nachtje geslapen voordat ik twee nachten op een boot ging vertoeven. En nu hoor ik iedereen van mijn familie al zeggen HUH?! Jij op een boot?! Uit voorzorg had ik dus ook allemaal zeeziek pilletjes gekocht en dit heeft echt geholpen!

The whitesundays waren ZO MOOI!!

Ik heb hier gesnorkeld met schildpadden en een stukje van the great barrier reef gezien.

De eerste avond hebben we dolfijnen langs de boot gezien die op inktvis aan het jagen waren!

We sliepen met 8 meiden in 1 cabine, waarbij ik lag op de helft van een 1 persoonsbed. De nachten heb ik beide goed doorgebracht en ben hier niet misselijk geweest. De tweede avond heb ik niets gegeten vanwege zeeziek zijn.

Wat wel echt een hoogtepunt was was op dag 2. Hier gingen we naar Whitehaven beach. Het ondiepe water zorgt ervoor dat er zandbanken ontstaan die het water een lichte blauwe kleur geven, maar het ondiepe water zorgt er ook voor dat Lemon shars het zien als een goede paring- en bevallingsplek beschouwen, waardoor wij naast ze konden wandelen.

Ook heb ik naast een mega grote rog een heel stuk door het water gelopen, wat echt een magisch moment is geweest!

Daarnaast hebben we nog op meerdere plekken gesnorkeld en lekker gezond.

Stop 8: Townsville + Magnetic Island

Townsville was waar de veerboot overging naar magnetic Island!

Op de ferry heb ik drie meiden leren kennen die ook allemaal alleen reisden.

Met dat groepje hebben we een Barbie cabrio auto gehuurd voor de dagen dat we daar waren en hebben we het hele eiland afgereden! Hilarisch en top voor allemaal mooie foto’s!

In de avond hebben we in het Hostel spelletjes gedaan.

Stop 9: Cairns

Ik was eigenlijk heel blij om weer terug te zijn in Cairns. Ook omdat ik het hostel kende, want ik was er eerder geweest en omdat ik nog leuke dingen op de planning had en ook wel omdat het er dan bijna op zat, want ik had nog steeds redelijk last van heimwee.

In Cairns ben ik wezen duiken in The Great Barrier Reef, heb ik een waterfalltour gedaan in de stromende regen, maar verder niets.

Ik zou gaan skydiven, maar dit werd last

Minute afgezegd vanwege het weer en ik kon het niet verplaatsen. En ook de tour cape tribulation werd afgezegd, omdat de wegen niet beschikbaar waren vanwege de regen die was gevallen.

Ik heb een paar dagen echt zielig in me hostel gezeten, maar gelukkig kwam ik Marieke tegen uit Zweden. Hier ben ik dr laatste dagen echt leuk mee opgetrokken.

En toen was het weer tijd om naar Sydney te gaan, waar ik nog twee dagen bij Lucy zou slapen en daarna terug naar huis zou gaan.

Terwijl ik dit nu schrijf zit ik in het vliegtuig richting Bali voor mijn tweede reis!

Ik zal weer wat leuke dingetjes opschrijven en plaatsen (dit keer optijd en niet zo lang...)

See you later alligators!

1. Anita:
    26 juni 2019
    Veel plezier lieverd, geniet van je nieuwe avontuur en pas goed op jezelf, liefs😘
  2. Carolien:
    26 juni 2019
    Genoten van je verslagen Tamar. Geniet van alles😘👍
  3. Oma en opa:
    28 juni 2019
    Je hebt wel heel veel beleefd en het moet toch ook wel af en toe spannend zijn geweest. Prachtige verhalen om te bewaren. Geniet van wat je nog allemaal gaat doen en kom veilig weer thuis. Groet en liefs van ons.