Werken werken werken!

4 juni 2018

Het komt steeds dichterbij. De datum dat ik daadwerkelijk vertrek naar Australië! Jeetje, wat doe ik mezelf aan.

Ik heb altijd al gezegd 'ik wil weg uit Nederland, ben klaar met dit land', maar heb nooit het aangedurfd om de stap te nemen en inderdaad dat vliegticket te boeken.
Nu gaf mijn opleiding de mogelijkheid om een jaartje ertussen uit te gaan, maar dan wel met de aantekening dat ik het eerste jaar nog wat herkansingen zou moeten maken.
Na het maken van de herkansingen en het kapot veel werken kan ik dus nog 6 maanden weg.

Een studiegenoot heeft mij op de site van myAuPair gewezen en binnen 2 weken had ik mijn gezin gevonden. Na een aantal keer skypen, mail contact en hun uitgebreide draaiboek was ik overtuigd. Dit wordt mijn gezin.
Twee kinderen, half Nederlands half Australisch. Meisje van 4 en een jongen van 7. Hoe leuk?!

Nu dacht ik, ik begin alvast met schrijven, want mijn reis begint dan wel pas 30 juli, maar er gaan nog wel wat dingen bij kijken die vooraf geregeld moeten worden.
1. Vliegticket
2. Visum aanvragen
3. Internationaal rijbewijs aanvragen
4. Ziektekostenverzekering omzetten
Er zijn nog wel meer dingen die ik moet regelen, maar deze 4 punten zijn het belangrijkste.

Binnenkort heb ik mijn afscheid al, maar nu nog een anderhalve maand keihard werken en geld verdienen en dan gaat het avontuur beginnen.

Ik wil ongeveer eens per week een verhaaltje schrijven over de avonturen die ik beleef, maar als dit te veel blijkt te zijn dan worden het er wat minder.
In iedergeval super leuk dat jullie het lezen en ik hoop jullie een beetje mee te kunnen nemen tijdens mijn trip down under!

1. Anita:
    4 juni 2018
    Ik vind het super leuk om al je avonturen een beetje mee te beleven door het lezen van je blog😎veel succes met alle voorbereidingen en zie je snel 😘x
  2. Tanoes:
    Super leuk Tamar! En ben benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier! Xx
  3. Arco:
    11 juni 2018
    Ik ben trots op je. Op de doelen die je jezelf stelt en nastreeft. Aussie is hier een prachtig voorbeeld van. Skippy pas op.. Tamar komt eraan!