Brain dead?

8 augustus 2018 - Lilli Pilli, Australië

Vandaag zit ik dan een week in Sydney.
Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste paar dagen een beetje vaag zijn door de vermoeidheid en de lange reis, maar ik begin eindelijk wat bij te komen.
Peter (my host dad) had me opgehaald van de luchthaven en had gelijk een simkaart voor me geregeld! Heel fijn.

Eenmaal thuis kon ik gelijk kennis maken met de housekeeper Cynthia. Alhoewel ik haar maar 5 minuten heb gezien, omdat ik vreselijk snakte naar een lange en warme douche, die ik op dat moment na twee dagen reizen ook zeker kon gebruiken...
Ik wilde niet gelijk gaan slapen, want was bang dat ik dan niet in het ritme zou komen en dat de jetlag zou inslaan, dus ging ik een rondje lopen door de wijk.
Heel leuk hoor, een stukje lopen, helemaal als je heuvels op moet die zo stijl zijn als een berg waar je vanaf kan skiën. Ik had me daar even op verkeken, dus ben snel weer terug gelopen naar "huis".

(Well did I know, de jetlag kwam zeker, waardoor ik ook een verkoudheid heb opgelopen en een beetje grieperig ben geweest. Maar daar in tegen heb ik me nog nooit erger een oma gevoeld dan hier, want ik lig om 21:00u al in bed helemaal klaar om al te gaan slapen...
Een meisje die ik hier heb ontmoet zei dat ze na 3 weken ongeveer weer terug was in haar eigen ritme, dus we moeten nog even granny style)

Het huis daar in tegen is prachtig. Ik heb een eigen kamer met een grote kast, bed bureau, tv, nachtkastjes en een spiegel. Naast mijn kamer zijn de kamers van de kids, wat wel vervelend is op een vrije dag, want het huis is totaal niet geïsoleerd, waardoor je soms wakker wordt van schreeuwende of lachende kinderen...
Verder deel ik de badkamer met de kids, wat verder prima te doen is en

Uitzicht

de woonkamer met een uitzicht waar je door van je stoel af valt --------------------------------------->>>

Vrijdag ben ik na mijn eerste rijles gelijk in het diepe gesprongen en ben in naar het centrum van Sydney gegaan met de trein. Dood eng!
Daar ontmoette ik een meisje uit Frankrijk en zijn we samen naar Sea Life Aquarium gegaan. Heel mooi om te zien wat voor diersoorten ze hier hebben, ik schrok wel even toen ik zag hoe groot de kreeften waren!!!
Na een middagje te hebben doorgebracht. moesten we haasten om terug bij de trein te komen, want Esma (meisje uit Frankrijk) moest optijd terug zijn om haar kinderen op te halen.

Zaterdag werd ik meegenomen door de familie en hebben we bij een tentje aan het strand lekker gebruncht. Zondag had ik met wat meiden afgesproken en hebben we een heerlijke dag op het strand gehad en zijn we daarna nog wat wezen eten en shoppen. De meiden waren hier al een tijdje en konden mij dus veel vertellen over de omgeving, de dingen die ik echt moet zien en we hadden gelijk al afspraken gemaakt om te gaan stappen... Want wie mij een beetje kent, crave ik nu al naar een glaasje wijn (GRAPJE).

Het weekend vloog voorbij en voordat ik het wist stond mijn eerste werkdag al voor de deur. Deze verliep zoals hij hoorde. Het voelde nog een beetje ongemakkelijk om alleen met de kids te zijn, maar ik denk dat we een leuke tijd door gaan brengen met elkaar!
Donderdag heb ik Lizzy de hele dag en ben ik van plan om naar een speeltuin te gaan en hopelijk wat andere au pairs nog te leren kennen!

Vandaag is het dus woensdag en het groepje meiden waar ik mij een beetje bij ga aansluiten gaat elke woensdag avond naar een bar om Trivia te spelen, ja, net zoals de app op je telefoon.... Het schrijnt dus dat spelletjes avonden hier heel populair zijn onder de jongeren en dat het iets typisch Australisch is. Ben benieuwd.

ohja fun fact. (sorry mam) aankomende dinsdag heb ik een afspraak voor mijn 3e en 4e tattoo! Ik heb wat rondgevraagd en er werd aangeraden om bij een tattoo artist in cronulla te gaan. Even zijn instagram bekeken en WAUW! Dus dinsdag is het zover! Spannend!!!!
@micro_man_ (voor wie even wil checken!)

Zo langzamerhand begin ik me steeds meer op me gemak te voelen en begin ik in een routine te geraken. Alhoewel ik echt uit mijn comfortzone ben en ik het nog steeds reten spannend vind!!
Ook is het gek om aan het thuisfront te laten weten wat je doet, omdat er zo'n tijdsverschil is worden heel veel dingen niet op het moment van gebeuren gedeeld.
Dat maakt het gemis misschien wat groter, maar gelukkig zijn we tegenwoordig zo elektronisch dat niemand wat hoeft te missen.

Op naar de volgende week met nieuwe avonturen!
Later alligator
(of wat ze hier zeggen no worries, Cheers)

1. Trudy:
    8 augustus 2018
    Hoi Taampie,lekker om te horen dat het goed gaat. Ik ben apetrots op je dappere dodo. Gr. Marcel X
  2. Marianne Kok:
    8 augustus 2018
    Hi avonturiertje. Misschien goed idee om links op je hand te laten tatoeëren 😂. Je hebt al veel gedaan in die paar dagen! Leuk om je zo te volgen.
  3. Oma en opa:
    Hoi Tamar,
    We keken al uit naar je eerste ervaringen uit Australië.Volgens ons aclimatiseer je wel heel makkelijk en maak je snel contacten.Goed omdat te lezen.En die eerste periode gaat snel met al die nieuwe indrukken.We zijn nu alweer benieuwd naar je overige ervaringen. We denken aan je! Van ons de hartelijke groeten oma en opa.
    P.S. Wat een fantastisch uitzicht vanuit vanuit het huis.Enne ,,deze oma en opa liggen beslist niet om negen uur in bed.,,

Ook nog dit wat je wel wilt weten. De opa van Inge is op 4 augustus overleden en wordt vrijdag begraven. Was heel erg ziek en het is goed zo.
  4. Nadine:
    9 augustus 2018
    Tamarrrrrr! NICHIE! Super super cool dat je er lekker op uit trekt en al wat maatjes hebt gemaakt! Lekker doorgaan zo en het worden herinneringen die je de rest van je leven zal koesteren. Ben trots (en oke oke eerlijk zijn...) super jaloers! Haha

Love you ! ❤️
  5. Carolien:
    9 augustus 2018
    Wat ga je lekker Tam. Goed om af en toe wat te horen. Dikke kus Lien. Trots op jouw.
  6. Arco:
    11 augustus 2018
    He Tamar,
    Good job. Nice view.
    Drive carefully and keep tour eyes on the road.
    Move one.
    Kus papa
  7. Erik Beverloo:
    12 augustus 2018
    Wat een verhaal, ik ben erdoor hoor. Ik hoop dat de rest van je avonturen net zo gaaf zijn, dan belooft het heel veel goeds, ik vind je een kanjer zo in je uppie naar down under, ook ik ben trots op je. Blijf bloggen. No worrys, xxxx
  8. Oma:
    12 augustus 2018
    Wat goed dat het lekker gaat.leuk dat je er meiden hebt ontmoetdie je een beetje wegwijs maken ik wacht weer op een berichtje kus omi