Richtingsgevoel

15 augustus 2018 - Lilli Pilli, Australië

Langzamerhand begint het een beetje te komen, het links blijven rijden. In de Hyundai voel ik me redelijk op me gemak op de weg, cross overal tussendoor en hij maakt best een lekker geluid.
De eerste dag dat ik zelf ging rijden had ik heel groot LINKS op m'n hand geschreven, een reminder met kruispunten. Wanneer je achter auto's aanrijdt is het oké, maar wanneer je zelf moet bedenken dat je een bocht groot moet nemen ipv kort om rechts op de baan te komen is nog wel even een dingetje (moet mijn brein opnieuw programeren)

Voor de mensen die mij een beetje kennen is mijn richtingsgevoel eigenlijk niet aanwezig. Waardoor ik het voor elkaar krijg om met Google maps te verdwalen, wat ontzettend handig is in een mega grote stad zoals Sydney...
Maar na een avondje stappen ben ik zelfs zonder GPS terug naar mijn auto teruggelopen (ja ik was de bob), maar ben ik er ook achter dat ik het lichte autisme wat ik in me heb echt in Nederland had moeten laten. De plannen die namelijk gemaakt worden onder de au pairs gaan namelijk nooit zoals ze in eerste instantie zijn bedoeld.
Een voorbeeld: ik zou zaterdag the manly walk gaan doen met Hannah. Maar er waren twee meisjes die overdag ook wat wilde doen, maar optijd terug moesten zijn voor het eten, dus werd er besloten om een beach day te houden, daarna was het plan om rond cronulla te wandelen en daarna op het strand te gaan liggen en nu ga ik met een groepje naar het centrum om te picknicken (wat was het plan ook alweer??)

Dus we gaan het centrum in op de zaterdag. Eerst een picknick met mijn buurvrouw en we ontmoeten een ander Nederlands meisje daar en daarna naar de glebe Markt, soort vintage markt.
Het wordt ook de eerste nacht dat we in een hostel verblijven, dus mijn inpak skills zijn weer naar voren gekomen hoor... Heb nog net niet me hele koffer ingepakt, maargoed..

Achteraf kom je er dan altijd achter dat je heel veel dingen bent vergeten, zo dus ook slippers, waardoor ik met geen mogelijkheid op de vloer stap van de douches. Ik mag misschien ietswat verwend zijn, maar een wc of een wasbak had toch echt wel fijn geweest in de kamer, nu na zo'n avondje stappen moet ik eerst wat aantrekken om naar de wc te gaan..
Na 17641 stappen te hebben gezet op de zaterdag zijn mijn voetjes aardig vermoeid, mijn benen wat stijfjes en mijn hoofd wat bonkerig, of zou laatste komen van een lichte kater?
Het nachtleven in Sydney is wel even wat anders dan het nachtleven in ons kleine Zaandammetje. De clubs zijn hier enorm, maar daardoor ook mega ver uit elkaar en dan heb ik het over echt meer dan  20 minuten lopen...

Naast dat het hier dus nog winter is (25 graden) krijg ik het gewoon voor elkaar om te verbranden, want mijn voorhoofd is zo rood als een Kreeft en het randje boven mijn bovenlip zegt auw.. Maarja het is nog steeds winter, want in de vroege ochtend en zodra de zon weg is in de avond koelt het verschrikkelijk af.

De maandag beginnen we met horid Henry. De kinderen zijn namelijk het hele weekend wezen skiën en waren erg laat thuis, dus we beginnen de week op een rustig tempo (ook voor mij een uitkomst want de restanten van de kater/vernoeidheid zijn nog steeds aanwezig).
Verder deze week laat ik m'n nieuwe tattoos zetten hier in Cronulla en hebben we trivia avond op de woensdag met de meidengroep!

Ook ben ik deze week naar westfield geweest. Een mega groot shopping center met winkels als Zara, nagelstudio's, eettentjes en target.
Target is in Amerika een van de grootste supermarkt ketens en overal waar je gaat zie je wel een winkel. Ik ben in me hele leven nog nooit zo enthousiast geweest voor een supermarkt, want target is echt wel een biggie...
Maar voor wat een tegenvaller kwam ik te staan daar in een Aussie target, want het blijkt dus een soort ikea met wat kleren te zijn haha, heel veel spullen voor wonen, wat makeup en mega veel baby en kinderkleding. Was dat even balen..
Volgende keer toch maar Amerika uitkiezen om weg te gaan...

Vandaag (woensdag) is mijn standaard vrije dag en ben ik lekker met mijn voetjes even de zee in geweest, die nog erg koud was.. Vanavond hebben we een hele grote meidengroep voor de trivia en ontmoet ik dus nog meer au pairs, wat echt heel erg fijn is. Ik trek voornamelijk met mijn buurmeisje op en we zijn aan het kijken om niet aankomend weekend, maar het weekend erop naar the blue mountains te gaan (waar je super mooie gebieden kan bekijken!)

En zo zit de tweede week hier down under er ook al weer op...
Later alligators
(hou van het weekend de blog in de gaten voor wat gave foto's van de omgeving!!)

1. Oma en opa:
    15 augustus 2018
    Hoi Tamar
    Zo geboren

Hoi Tamar,
    Zo te lezen vermaak je je prima en hebt het best naar je zin.Een heel verhaal met al je belevenissen (in je vrije tijd).En veel nieuwe vrienden. Hoe gaat het met je kinderen? En gaat dat ook goed? We begrijpen dat je het best naar je zin hebt. Hoe is het met je gastouders? We zijn benieuwd naar je foto's en verdere ervaringen. Vanmiddag halen we Trudy en Carly op van Schiphol. Zijn benieuwd naar hun ervaringen. Van ons de hartelijke groeten ook aan je gastouders,doei !
  2. Oma en opa:
    15 augustus 2018
    Nou het begin van mijn reactie ging nou niet vlekkeloos, sorry,.....,
  3. Yasmine:
    17 augustus 2018
    Echt heel leuk om jouw ervaringen in Australië te lezen! :) (en als je naar de Blue Mountains gaat met de auto, moet je eigenlijk echt de Victoria Falls zien en tijdens de zonsondergang naar Echo Point rijden, zoooo mooi!!)
    Liefs!
  4. Oma:
    18 augustus 2018
    Alles goed hier ben aan het oefenen
  5. Kaylee:
    20 augustus 2018
    Hee!

Super leuk om zoo te lezen wat je daar doet/meemaakt..

Heel veel plezier, & geniet van je tijd daar!
  6. Trudy:
    25 augustus 2018
    Hoi Taampie,

Zo te lezen gaat het allemaal wel lekker daar in de verre , geniet ze. Oh ja en werk ze 😉 x Marcel