Crazy weeks

1 november 2018 - Woronora, Australië

Allereerst moet ik mijn verontschuldiging maken voor het niet consequent bijhouden van mijn blog, maar ik heb een goed excuus.
Na ongeveer anderhalve week ziek te zijn geweest en mezelf moeten pushen om leuke dingen te doen omdat de muren op me afkwamen had ik even geen zin om mijn avonturen bij te houden.
Ik zal toch even mijn best doen om te herinneren wat er allemaal is gebeurd;

Weekend 1:
Zaterdag waren de Nederlandse meiden (Lisa en nienke) en ik weer van de partij en hebben we scary canary op zijn kop gezet! Over alleen de naam hebben we al ondersteboven gelegen, maar ik moet ook zeggen dat we een onwijs gezellige avond hebben gehad!

Na vroeg in de ochtend te zijn thuisgekomen heb ik maar een aantal uurtjes kunnen slapen voordat we in de auto moesten stappen, opweg naar....
Ruim anderhalf uur later zijn we aangekomen op het super mooie plekje van de opa en oma en kon het familie feest beginnen!
Lucy had mij namelijk meegevraagd om te gaan lunchen bij haar vader en moeder, waar ik verder het hele gezin kon ontmoeten (3 broers + aanhang + Kids)
Een echte Aussie expiriance, wat ik ook niet snel zal vergeten.

We hebben Aussie taart gegeten, chicken op brood (ze hebben volgens mij een overschot aan kippen, want dat is alles wat ze hier eten)
Ik heb allemaal Nederlandse feitjes gehoord van de opa, die schijnbaar een Nederlandse vriend had van 100 jaar terug, dus ik heb mijn geschiedenis weer op kunnen krikken, maar natuurlijk de familie ook wat Nederlands proberen te leren, wat hilarische taferelen met zich meebracht.
Al en al een super dag om niet snel meer te vergeten!

De week was weer begonnen en eindelijk na een aantal weken alleen maar regen te hebben gehad, begint het zonnetje zich te laten zien!
Een dag bij het zwembad bij een vriendin, een lunchje daar of een koffietje daar, nadat de kinderen natuurlijk afgezet zijn op school, is hoe ik mijn week door breng.

Weekend 2;
Tot het weekend zich weer voordoet en we (dutch girls) vrijdag naar luna park gaan. Luna park is een soort pretpark, waarbij ze elk jaar halloween nights hebben. Het is redelijk vergelijkbaar met walibi fright night, maar dan stukken kleiner.
Toch hebben we onze stembanden goed laten klinken in de horrorhouses en heeft Lisa bijna een hartaanval gehad in het piratenschip wat langzaam over de kop ging.
Shout-out naar jou Lisa, ik heb me goed vermaakt naast je!

Op de zaterdag werd ik wakker met Lisa die bij mij sliep.
Deze ochtend ging Lucy ook weg voor 1,5 voor werk, dus moest ik op de Kids passen.
Overdag was ik nog vrij en besloten Lisa en ik naar de Dutch house te gaan, broodje frikadel, broodje kroket, bitterballen, Hagelslag en gestampte muisjes hebben een plekje gevonden in het mandje (oké de frituur hadden we al opgegeten, maar ik moet zeggen dat ik aardig heb ingeslagen)
Wat echt heel leuk was, was dat ze oud Hollandse muziek draaide, echte Nederlandse artikelen hadden en je gewoon in een soort Zaanse schans binnenstapt.

Op zaterdag avond ben ik uit eten geweest met wat meiden omdat we Taylor haar verjaardag hebben gevierd!
Bij de darling Harbour hebben we het vuurwerk kunnen bewonderen tijdens het eten, na een aantal cocktails zijn we in het reuzenrad gestapt en daarna was het bedtijd voor ons alle 4.
De avond was echt perfect en we hebben onwijs genoten. De locatie was prachtig en het eten was erg goed.
(feitje: elke zaterdag avond steken ze vuurwerk af bij de darling Harbour)

Op zondag bleef ik thuis, want ik moest op de kinderen letten en de volgende week werd ik dus ziek...
Zere benen, koorts, grieperig, alles bij elkaar en ik voelde me echt verschrikkelijk.
Gelukkig trekt het nu een beetje weg en kon ik gelukkig woensdag bij Charlie's oz tag game kijken
(oz tag is kids vriendelijk rugby, waarbij er twee slierten met klittenband vast zitten aan de zijkant van de shorts, die er worden afgetrokken, wat als een tackle telt)
Charlie vond het helemaal leuk dat ik kwam kijken en ik vond het ook zeker leuk om hem zo te zien!
Daarna was het op naar Halloween en heeft Charlie trick and treat gedaan met een vriendje en Hannah is bij een vriendinnetje gaan slapen en hebben ze Halloween gevierd.

Voor komend weekend gaan de Kids naar hun opa en oma en hun tante en oom en komen ze zondag avond weer terug, maar dan heb ik even rust en kan ik mijn eigen dingetjes doen, wat ik erg waardeer!
Nog een week en Lucy is weer thuis, maar ik moet eerlijk zeggen dat we nu met ze 3e lekker op de bank naar bondi rescue zitten te kijken en ik echt kan zeggen dat ik onwijs geniet van de Kids!

(ik krijg nog steeds vaak de vraag hoe oud de kinderen zijn dus zal het nogmaals even benoemen + alle namen en waar ze vandaan komen;
Hannah is 13
Charlie is 11
Lucy is mijn host mom
Nienke en Lisa zijn mijn Nederlandse vriendinnen
Taylor komt uit texas
Serena en Julia komen uit Duitsland)

Okay, see ya later alligators en tot over twee weken!

1. Arco:
    1 november 2018
    Je gaat goed af lieverd.
    Ik ben trots op je!
  2. Lisa:
    HHahahahaha graag gedaan 😚😚
  3. Trudy:
    1 november 2018
    Het is maar een saaie boel daar in de verre xxx 😉In a while crocedile
  4. Oma en opa:
    1 november 2018
    Weer mooie verhalen. Je vermaakt je wel en komt tijd tekort lijkt het.Het lijkt zo een goed leventje daar downunder .Je komt toch wel terug over een paar maanden??? Hoi je taai daar en groetjes vanons
  5. Oma:
    1 november 2018
    Je gaat lekker daar he fijn dat het met de kids zo goed klikt gelukkig. Ben je weer opgeknapt veel plezier. Daar tot je volgende berichtje xxxxx
  6. Oma:
    1 november 2018
    Fijn dat het zo lekker daar gaat gelukkig ben je weer opgeknapt geniet maar lekker hoor wacht weer op je volgende berichtje hoor xxxxxx
  7. Ed en Leny:
    Geniet van je verhalen.
  8. Anita:
    1 november 2018
    Hi there, weer helemaal opgeknapt? Gelukkig heb je het naar je zin...had niet anders verwacht :) Geniet ervan lieverd, SeeYou XX