Itzi bitzi spider

29 augustus 2018 - Lilli Pilli, Australië

Dus ik heb mijn eerste ontmoeting met een spin gehad.
Al mijn vriendinnen blijven mij op Facebook taggen in filmpjes over huntsman spiders en andere spinnen met haar op de poten, maar mijn ervaring was gelukkig iets anders.
Deze spin was mini en hoe trots was ik dat ik hem van de muur heb afgeslagen met mijn slipper, maar hoe hoog heb ik gesprongen toen ik erachter kwam dat de spin nog leefde nadat hij de grond had geraakt.

Elke donderdag heb ik lizzy een hele dag.
De eerste donderdag zijn we naar Madagascar speeltuin geweest, de tweede donderdag zijn we naar het strand geweest en hebben we kleurplaten gemaakt en de derde donderdag hebben we een lazy dag gehad. Filmpje aan, potloodje in het handje, kleuren en verkleden.
Lizzy vind het heerlijk om te shoppen of naar een speeltuin te gaan en kan zich super goed alleen vermaken.
Ze is mega sociaal en maakt net zo gemakkelijk vrienden als dat ze adem haalt.
Na een hele dag samen te hebben doorgebracht merk ik dat ze zich steeds meer op haar gemak voelt en ook echt naar mij toe trekt.
Edward is vijf dagen per week op school en zodra hij thuis is wil hij op zijn telefoon. Dan kijkt hij alleen maar YouTube filmpjes van spelletjes die hij speelt of hij speelt het spelletje waar hij YouTube videos van kijkt...
Ik probeer hem zo lang mogelijk te laten spelen in de speeltuin na school, maar zodra we thuis zijn eist hij zowat de telefoon, want als hij die niet krijgt gaat hij hangen, is hij vervelend en onaardig naar zijn zusje toe en is hij echt moeilijk in de omgang. Edward is echt een slimme jongen, dus tips voor leuke indoor spelletjes/dingen zijn heel erg welkom..

Lysney en Peter zijn hele aardige mensen. Met Peter kan ik lekker Nederlands praten en ik merk dat ik dat af en toe wel fijn vind. Lynsey is een hele lieve vrouw en erg warm. Ze probeert mij heel erg thuis te laten voelen en we hebben leuke gesprekken! Lynsey is een advocaat en heeft het de laatste weken Mega druk en Peter is een week in Nederland voor de kermis in zijn dorp (haha), dus dat betekend dat ik wat meer uren moet draaien en ook moet babysitten in het weekend.
Tips voor leuke avond activiteiten zijn hierbij dus ook welkom!!

Op zondag ben ik met Taylor naar cape Bailey gereden om walvissen te spotten. Je raad het natuurlijk al. We hebben er welgeteld 0 gezien :)
Wel was de plek ontzettend mooi en zal ik de foto's en wat filmpjes later even proberen up te loaden!
Taylor komt uit Dallas, Texas. En ik kan het super goed met haar vinden.
Soms heb je het gevoel dat je alleen bent terwijl je een groep mensen om je heen heb, maar nu ik wat meer mensen ontmoet waarmee ik het echt goed kan vinden heb ik meer een thuis gevoel.
Samen met Taylor spreek ik vaak af met Julia, uit Duitsland. Ook is Julia echt een schat van een meid en dit maakt echt dat ik de tijd hier steeds leuker ga vinden.
De eerste weken ben ik veel opgetrokken met Emely (mijn buurmeisje). Ook een lieve meid, maar zij gaat met heel veel Duitse meiden om, wat niet erg is, maar voor mij erg vervelend is, omdat ze alleen maar Duits praten met elkaar en ik er niets van begrijp, ondanks de 4 jaar Duits op de middelbare school die ik heb afgerond met een 8...(niets meer van over)

Ik merk wel dat ik langzaam in een ritme begin te komen. Ik ben de eerste weken echt heel moe geweest. Dit ook omdat je constant Engels moet praten, waardoor je brein extra moet gaan werken en dat is die van mij niet echt gewend..
Daarnaast zet je jezelf constant uit de comfort zone, wat ook erg vermoeiend is.
Ik wil niet alleen maar zeuren, maar ouder worden is heel zwaar (ik heb een heel zwaar leven, nee maar echt waar...)
Gelukkig komt mijn ritme weer terug naar het normale hahahaha.

The blue mountains ging trouwens niet door vanwege slecht weer.. Dus dit wordt verschoven..
Wel heb ik een ticket geboekt voor defqon 1 festival en gaan we volgend weekend naar het spring festival in cronulla.
September wordt een drukke maar hele leuke maand!

Op naar maand nummer 2,later alligators ❤️
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    29 augustus 2018
    Blij dat het goed gaat tamar leuk. Dat het met de twee kinders ook klikt maar met nina ging het toch ook genieten hoor kus xxxx
  2. Marianne Kok:
    29 augustus 2018
    Hi ouwe taaie.... zo leuk om je te volgen. Tipje: Dean is 5 jaar en zit ook veel op de ipad te you tuben, maar hij vindt memory spelen ook te gek. Vooral omdat hij dan altijd wint. En dan laat ik hem niet eens winnen. Misschien een idee om jouw hersencellen ook te activeren?
  3. Anita:
    29 augustus 2018
    In je vrije uren misschien een talencursus Duits 🤣🤣🤣 hihihi neehoor dat is gekkigheid, veel plezier lieverd❤️😘
  4. Ed en Leny:
    30 augustus 2018
    Geniet van je verhalen. Maar van dat ouder worden pfff. Geweldig.
    Xxxx
  5. Oma en opa:
    30 augustus 2018
    Hoi Tamar,
    Prachtige foto's Je beleeft wat daar. Met de kinders gaat het wel goed dat is je wel toevertrouwd. Vermoeidheid is ook wel logisch, je bent al zo aktief geweest (gelet op je verhalen) dat je nu misschien in een rustiger en overzichtelijke periode bent aangeland'
    Je verhalen zijn prachtig en we kijken alweer uit naar de volgende.
  6. Oma:
    31 augustus 2018
    Lieve tamar bij nadine is de baby er hij het max alles goed daar xx omi